Методична робота

 Методичне об'єднання вчителів початкових класів

















ПЛАН РОБОТИ

                          методичного об’єднання

вчителів початкових  класів

Реклинецького ЗЗСО І-ІІІ ст.

Науково – методична

тема школи:

 

   «Формування інноваційного освітнього середовища

          на основі педагогіки партнерства в умовах

          реалізації компетентнісного підходу та

         принципу дитиноцентризму».

    


                Науково–методична тема,

   над якою працюють члени МО     

     вчителів початкових класів:

«Формування позитивної мотивації молодших школярів засобами критичного мислення»

Професійне кредо, за яким живе

 та працює методичне обєднання:

«Учитель не той , хто вчить,

а той, у кого вчаться»



Положення про шкільне методичне обєднання

вчителів початкових класів

 

1.     Загальні положення.

1.1. Діяльність  методичного об’єднання базується на педагогічному аналізі, прогнозуванні й плануванні навчально-виховного процесу в школі.

1.2. Основні напрями діяльності, зміст і форми роботи МО визначаються її членами відповідно до цілей і завдань школи і затверджуються методичною радою школи.

1.3. У своїй діяльності МО керується Конституцією і законами України, указами Президента, рішеннями уряду України, органами управління освіти всіх рівнів з питань освіти й виховання, а також статутом школи, Концепцією розвитку школи, науково-методичною проблемою педагогічного колективу і навчально-виховними завданнями річного плану, наказами і розпорядженнями директора.

2. Взаємозвязки МО з іншими структурними одиницями  методичної школи і позашкільними організаціями.

     МО в особі керівника МО працює спільно з адміністрацією, методичним кабінетом, з педагогічною, методичною радами школи, творчими групами вчителів-предметників, школою молодого вчителя, керівниками шкільних МО, окружними методичними об’єднаннями і методистами відділу освіти, здійснює координацію дій з реалізації цілей і завдань методичної, науково-дослідної, інноваційної та інформативно-аналітичної діяльності.
3.     Завдання методичного об
єднання.

3.1. Створення умов для професійного,  культурного і творчого зростання педагогів.

 

 

3.2. Здійснення нових підходів до організації навчання й виховання.

3.3. Освоєння нового змісту, технологій і методів педагогічної діяльності зі свого  предмета, напряму і науково-методичної роботи.

3.4. Узагальнення ППД вчителів школи і впровадження в практику роботи школи передового досвіду вчителів області.

3.5. Активна участь у створенні  банку актуального досвіду  в МК школи.

3.6. Діагностика методичних утруднень учителів та визначення напрямів роботи МО на наступний навчальний рік.

3.7. Участь у конкурсах «Учитель року».

4. Функції шкільного методичного обєднанння вчителів початкових класів.

4.1. Методична підтримка  інноваційної діяльності вчителів.

 

 

                                   План роботи

методичного об`єднання

вчителів початкових класів

 

 

Науково-методична проблема, над якою працює методичне обєднання:

«Формування позитивної мотивації молодших школярів засобами критичного мислення»

Завдання методичного об’єднання

вчителів початкових класів

1. Впровадження особистісно-орієнтованого та діяльнісного підходів в організації роботи членів ШМО.

2. Створення умов для успішного впровадження Концепції Нової української школи, Державного стандарту початкової освіти на засадах компетентнісного підходу.

3. Створення гуманного соціокультурного середовища для самовираження, самоактуалізації, самоствердження та самореалізації кожного вчителя, його повноцінного професійного розвитку й особистісного самовдосконалення.

4. Задоволення особистісних освітніх потреб вчителів.

5. Формування єдиного освітнього-методичного простору для професійного зростання педагогів.

 

І. Вступ

Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за підсумками навчального року.

   Постійно шукати і творити,

рухатися вперед в ногу з життям.

        У період, коли освіта України набуває кардинальних змін, виникає необхідність в оновленні методів та прийомів навчання, в залученні інноваційних методик процесу формування в учнів предметних та життєвих компетентностей. Сучасному суспільству потрібні громадяни, які здатні приймати нестандартні рішення, тобто підходити до вирішення тієї чи іншої проблеми, само контролювати та само оцінювати результати своєї діяльності.

Основним завданням учителя на нинішньому етапі розвитку нашого суспільства є забезпечення виходу кожного учня на рівень базової освіти та встановлення розвитку пізнавальної і творчої активності, формування не тільки предметних компетентностей учнів, а й самоосвітніх. Тому всі аспекти навчання повинні бути спрямовані на розвиток творчої особистості розкриття обдарованості кожної дитини.

        Методичне об’єднання вчителів початкових класів у 2020-2021 навчальному році працювало над проблемою: «Впровадження компетентнісного орієнтованого підходу в освітній процес».

    Проводилась велика робота з реалізації даного проблемного питання. Це проведення засідань методоб'єднання чителів початкових класів, відкритих уроків та виховних заходів, творчий звіт вчителя, що атестуються. Метою роботи методичного об'єднання вчителів - створення комфортних умов для навчання, за яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість, відчуває себе частинкою соціуму, його невід'ємною ланкою. Тому ця проблема і охопила всі сфери шкільного життя, весь освітній процес, де в центрі стоїть особистість - учень, з інтелектуальним, фізичним, творчим потенціалом.

     Робота методичного об’єднання була спрямована на підвищення професійної майстерності і розвиток творчої ініціативи вчителів, впровадження нового Державного стандарту початкової загальної освіти; застосування в інноваційному навчанні інтерактивних технологій; створення умов для формування ключових компетентностей учнів, педагогів. Протягом навчального року вчителі початкових класів працювали творчо наполегливо ефективно та  результативно. 

    Члени ШМО вчителів початкових класів брали активну участь у підготовці та проведенні педагогічних рад школи.  У МО працювало 5 вчителів.

         Протягом року було сплановано та проведено 5 засідань МО за такими темами: Перше засідання відбулося у вересні 2020 року у формі методичної наради на тему: «Нова парадигма освіти у глобальному світі», де голова МО, Марець Н.В. зробила аналіз роботи МО за минулий навчальний рік. Було визначенні завдання та затверджений план роботи МО на 2020-2021 рік. 

Друге методичне об’єднання відбулося у листопаді 2020 року у вигляді  «Круглого столу» на тему: Дистанційне навчання у початковій школі».

Третє засідання відбулося у січні 2021 року на тему: «Інноваційні технології у освітній діяльності» .  

Четверте засідання відбулося у березні у вигляді «Скарбнички педагогічного досвіду» на тему : Освітня гейміфікація в контексті Нової української школи».

П’яте методичне об’єднання відбулося у вигляді «Аукціону методичних ідей» на тему «Підсумок роботи МО за рік» . На засіданні обговорювали  ті платформи, які вчителі використовували для дистанційного навчання. Всі вчителі використовували Viber,Гуглклас.   

    На засіданнях розглядалися найактуальніші питання щодо навчання та виховання молодших школярів  НУШ , а саме: 

   1. Педагогіка партнерства як продуктивна форма взаємодії вчителя та учнів. 

   2. Інтеграція у навчанні молодших школярів математики та української мови «Щоденні 3» та « Щоденні 5».

   3.Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках.

   4.Педагогічна технологія STEM як засіб реформування освітньої системи України.

   5.Групові методи на уроках у початковій школі.

   6.Гра по-новому, навчання-по-іншому з LEGO. Практикум. Метод компетентнісного навчання « Шість цеглинок».

   7.Інтерактивні прийоми роботи на уроках ЯДС .

     Кожен вчитель брав активну участь у роботі МО: готували доповіді, реферати, давали відкриті уроки, виховні заходи, старанно виконували свої доручення. Всі вчителі початкових класів спрямовували свою роботу на пошук наукових новинок, на створення творчої атмосфери, модернізацію форм, методів та засобів навчання і виховання дітей, а головне – на реалізацію принципу рівноправного діалогу між учителем та учнем.

           З метою обміну педагогічного досвіду  вчителі,  провели цікаві та змістовні відкриті уроки, заходи. Кожен урок, проведений учителями, – це цікава подорож з дітьми в світ науки, це і гра, і пізнання нового, і радість творчого пошуку. Зміст праці вчителі збагачують за допомогою різноманітних інноваційних методів і прийомів. Їх уроки відзначалися логічною завершеністю, умотивованістю, оптимальністю вибору форм і методів роботи. Постійно спонукали учнів працювати в парах і групах, створювали умови для вільного висловлювання думки, міркування. Учителі люблять своїх вихованців, допомагали  їм усвідомити свою індивідуальність і неповторність, кожного дня під час уроків і в позакласній діяльності створювали для учнів ситуацію успіху

     Початок навчання в школі - складний і відповідальний момент в житті кожної дитини як в соціально - психологічному, так і у фізіологічному плані. Проблемам адаптації першокласників до навчання в школі було присвячено  засідання малої-педагогічної ради школи, учасниками якої були вчителі початкових класів.

 На чолі з заступником директора з НВР обговорили умови успішної адаптації, варіанти впорядкування освітнього середовища, роль групової, ігрової, проєктної та дослідницької діяльності, важливість активної співпраці з батьками.

 

 

 

Та головне, до чого прагнуть вчителі початкових класів,– це здружити школярів між собою та зробити шкільне життя дітей цікавим і захоплюючим.

 Плідна взаємодія всіх ланок співпраці дала змогу вчителям та учням початкових класів бути активними учасниками заходів до Дня Миру,  Дня захисту тварин, Дня Гідності та Свободи в Україні, Дня Соборності, Дня Землі, Великодня, Дня пам’яті та примирення, , Дня матері, Дня вишиванки, Дня щастя, Дня сім’ї, тощо. Брали участь у конкурсі знавців української мови ім.. Петра Яцика, у Всеукраїнських конкурсах « Кенгуру» та «Соняшник». Учні показували хороші результати та отримували дипломи різного ступеня та премії. Під час дистанційного навчання учні брали участь у спортивних, літературних, фоточеленджах.

Патріотичне виховання молодших школярів – надзвичайно важливий і специфічний етап патріотичного виховання людини, адже у цей період важливо сформувати в учнів почуття любові і поваги спочатку до своєї сім’ї, родини, домівки, потім – школи, рідного слова, природи, побуту і традицій, вулиці, міста, регіону, і в кінцевому результаті – до свого народу і країни. Виходячи з цього, методичне об’єднання приділяє велику увагу формуванню загальнолюдських та національних цінностей здобувачів освіти.

        Але  поряд з позитивним у роботі методичного об’єднання вчителів початкових   класів є ще деякі напрямки роботи, які потребують уваги:

• удосконалення роботи з розвитку творчих здібностей школярів;

• формування комунікативної, соціальної компетентностей молодших школярів;

• робота з обдарованими дітьми та учнями, які мають прогалини в знаннях.
  Виходячи з аналізу підсумків навчально-виховного процесу за минулий рік МО в поточному навчальному році працюватиме над вирішенням таких проблем

-вдосконалення форм і методів навчання, застосовуючі інформаційні, комунікативні методики,особистісто-зорієнтовані системи навчання;

-індивідуалізація та диференціація навчання;

-чітке дотримання вимог вчителя;

-зосередженн роботи педагогів на інтенсивній мовній практиці учнів,на розкритті інтересів, нахилів, здібностей;

-активізація творчих здібностей учнів, залучення їх до участі і презентації своєї роботи, участі в різноманітних конкурсах,заходах;

-створення умов професійного зростання,самоосвіти й творчої діяльності вчителів;

В цілому роботу методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2020-2021н.р. можна вважати задовільною . Засідання МО здійснювалися згідно плану МО.                       

ШМО вчителів початкових класів дбає про те, щоб школа була:

·        школою радості для учня,

·        школою творчості для вчителя,

·        школою спокою для батьків

 

 

Тематика засідань методичного об`єднання

вчителів початкових класів


Засідання 1

Тема.  Модернізація початкової освіти – актуальна вимога сьогодення.

 

Форма проведення. Круглий стіл

 

Мета. Вивчити основні нормативні документи, що регламентують функціонування початкової  школи; обговорити  виконання  плану  роботи  методичного  об’єднання  за  2020-2021 н. р.  та   затвердити  план   роботи  на  2021-2022 н.р.; розглянути  методичні  рекомендації  щодо  проведення  першого   уроку; проаналізувати  навчальні  програми, підручники, зошити.

 

 

з/ п

 

Зміст  роботи

 

Термін

 

Відповідальні

 

1.

 

 

 

 

 

   2.

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   5.

 

 

 

6.

 

 

   7.

 

 

 

 

   8.

 

  

   9.

 

 

Звіт  про  роботу методичного об’єднання   вчителів   початкових класів за  минулий  навчальний рік та затвердження   плану   роботи  методоб’ єднання  на  2021 – 2022н. р.

 

Обговорення  методичних   рекомендацій «Особливості навчально- виховного процесу у

початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів у 2021 – 2022 н.р.»

 

 

Розгляд   інструкцій  щодо  ведення

Класного  журналу  в  1- 4 класах   загальноосвітніх   навчальних  закладів

 

Аналіз   навчальних  програм, підручників,зошитів,посібників  для  початкової  школи. Календарне  планування  в  початкових  класах. Методичні   рекомендації   до   проведення  Першого   уроку.

 

 

 

 

Організація самоосвіти вчителів,  затвердження науково-методичних   проблем

 

Огляд новинок педагогічної літератури   та фахових  видань

 

Огляд   класів- кабінетів. Готовність   кабінетів   початкової  ланки  освіти  до  роботи   в   новому   навчальному

році

 

Розроблення памятки «Навчаю дистанційно» 

 

Інклюзивна освіта – соціальна модель устрою суспільства. Особливості організації освітнього процесу в інклюзивному середовищі.

 

 

Серпень 

 

 

Керівник мо

Заступник директора з НВР

 

 

 

 

  Заступник директора з НВР

 

 

 

 

 

Заступник директора з НВР,

члени мо

 

 

Заступник директора з НВР,

керівник мо

 

 

 

 

 

 

 

Керівник  мо

 

 

 

Заступник директора з НВР,

керівник мо

    

   Члени мо,

     заступник     директора з НЧлени мо

 

 

 Керівник мо, вчитель 4 класу,

  асистенти

  вчителя:                                                                                              

    Годісь Г.І.

    Кроп О.В.

 

Завдання  членам   методоб’єднання :

 

-         опрацювати інструктивно-методичні листи, програми, підручники, зошити   та  посібники    для   початкової   школи;

-         проаналізувати  вимоги  Державного  стандарту, завдань  навчальних  програм;

-         дотримуватися методичних   рекомендацій   до   проведення  Першого   уроку;

-         поповнити  свій  робочий  кабінет  новими  наочними  посібниками, дидактичними  іграми,  роздатковим   матеріалом;

-         працювати  над ідеєю: «Кабінет -  творча  майстерня  вчителя!»;

-         підготуватися до обміну досвідом «НУШ. Перші сходинки разом з учнями 4 класу»;

-         бути готовими взяти участь у майстер-класі «Щиро вітаємо на ранковій зустрічі».

 

 

 

 

 

Засідання 2

Тема. Освітнє середовище як  головний чинник  розвитку  особистості учня

 

Форма проведення. Педагогічні посиденьки

Мета. Розширити  знання  педагогів   щодо  запровадження  НУШ(освітнє  середовище, інтегроване  навчання, осередки, LEGO);підвищити  професійну компетентність учителів; сприяти розвитку творчої активності педагогів,

виховувати інтерес  до  самовдосконалення.

 

№ з/п

Зміст  роботи

Термін

Відповідальні

 

1.

 

 

     2.

 

 

 

     3.

 

4.

 

 

 

    5.

 

 

 

 

    6.

 

 

7.

 

 

 Тренінг: «Нова Українська школа - нові стандарти освіти»

 

Обмін досвідом «НУШ. Перші сходинки разом з учнями 4 класу»

 

 

Майстер-клас «Ранкові  зустрічі»

 

«Іспит  на  майстерність» (розвязування  педагогічних    ситуацій)

 

Методичні перегуки:

«Обговорення  матеріалів періодичної преси»

 

 

Новини   з  тематики курсів, вебінарів

 

Організація ефективного і безпечного освітнього середовища.

 

Жовтень 

 

Керівник мо

 

 

Учитель 4 класу

 

 

 

Учителі 1-4 класів

 

Заступник директора з НВР,

керівник  мо

 

керівник  мо

члени    мо

 

 

Заступник директора з НВР,

керівник мо

 

члени   мо

 

Завдання   членам  методоб’єднання:

-         організувати активну участь молодших школярів у Всеукраїнських конкурсах  «Соняшник», інтернет-олімпіадах «На урок», «Всеосвіта», конкурсі знавців української мови імені Петра Яцика;

-         вчителям, що  атестуються, підготуватися   до  проведення   творчого  звіту.

 

 

Засідання 3

Тема. Дистанційне навчання у початковій школі

В умовах промислової революції та швидкості революції інформаційної

 вчителі та освітні заклади є важливими,

оскільки мають підготувати майбутнє покоління до змін.

Форма проведення. Методичні посиденьки

Мета. Вивчати досвід щодо впровадження дистанційного навчання в освітній галузі; сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну компетентність; удосконалювати  освітній  процес  у  початковій  школі за допомогою технологій дистанційного навчання;  організувати участь молодших школярів у творчих конкурсах, олімпіадахв онлайн-режимі ; виховувати інтерес  до  самовдосконалення, пізнання  нового.

 

 з/п

 

Зміст  роботи

 

  Термін

 

Відповідальні

    1.

 

 

 

    2

 

  

 

 

   3.

 

 

 

4.

 

  

 

 

5.

Цифровий калейдоскоп «Електронні освітні ресурси для Нової української школи»

 

Методичний лекторій «Форми та методи подання освітнього матеріалу в умовах дистанційного навчання».

 

 

Практичне заняття «Інструменти для зворотнього зв’язку під час дистанційного навчання ».

 

Виступ-доповідь «Домашні завдання та уроки онлайн — нові цифрові інструменти для ефективного управління навчанням»

 

Розроблення пам’ятки «Дистанційне навчання-виклик століття!»

 

Грудень 

 

Заступник директора з НВР,

керівник мо

 

 

 

Учителі 1-4 класів

 

 

Члени мо

керівник мо,

 

 

           Члени мо,

      учитель 3 класу

 

 

         Члени мо

Завдання  членам   методоб’єднання :

- спланувати тематику самоосвіти на 2022 рік;

- підготуватися до виступу на аукціоні методичних ідей «Інтерактивні форми організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках української мови».

 

 

 

Засідання 4

Тема. Інноваційні технології у освітній діяльності

Форма проведення. Методичний  аукціон

Мета.Обмінятися досвідом роботи з впровадження в освітній  процес інноваційних  форм організації навчальної діяльності молодших школярів на уроках української мови, критичне мислення молодших школярів на уроках української мови. Сприяти розвитку творчої активності педагогів, підвищувати їх теоретичну, методичну, практичну компетентність; удосконалювати  освітній  процес  у  початковій  школі; виховувати інтерес  до  самовдосконалення, пізнання  нового.

 

№ з/п

 

Зміст  роботи

 

Термін

 

Відповідальні

 

1.

 

 

  

2.

 

 

3.

 

 

 

4.

 

 

 

5.

 

 

6.

 

 

 

7.

 

 

8.

 

Панорама роздумів «Інноваційні  технології: доцільність та практичне застосування у освітній діяльності»

 

 З досвіду роботи «Онлайн платформи  в освітньому просторі»

 

Майстер-клас «Простір освітніх лайфхаків: LEGO--TANGRAM в інклюзивному середовищі»

 

Обмін досвідом «Комікс — онлайн-сервіси для створення яскравих історій для будь-якого уроку»

 

Інформаційна трибуна «Формування інфомедійної грамотності на уроках»

 

Презентація  «З досвіду роботи учителя, який атестується»

 

 

Методичний досвід«Секрети цікавого навчання під час проведення самопідготовки.

 

Організація та проведення Державної підсумкової атестації в 4 класі.

Березень 

Керівник мо

 

 

 

Члени мо

 

 

Керівник мо,

вчитель 4 класу,

асистенти вчителя

 

 

Члени мо,
вчитель 2 класу

 

Члени мо,

вчитель 1 класу

 

Вчитель,що атестується:

Ілечко О.П.

 

 

Члени мо

 

 

Ілечко О.П,

Члени мо

 

Завдання   членам  методоб’єднання:

- - взяти до уваги статтю «Чому LEGO у школі - це круто»;

- підготувати звіт «Мої  досягнення та творчі напрацювання»;

- підготувати ідеї до перспективного плану роботи МО на наступний рік.

 

 

Засідання 5

Тема. Підсумок роботи методичного обєднання за рік

Форма проведення. Методичний  марафон

Мета.  Підвести підсумки роботи методичного об’єднання вчителі початкових  класів за 2021-2022 навчальний рік, заслухати звіти вчителів про самоосвіту, творчі освітянські знахідки, скласти перспективний план роботи м/о на наступний навчальний рік.

№ з/п

Зміст роботи

Термін

 

Відповідальні

1.

Підведення  підсумків роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за 2021-2022 навчальний рік

Травень 

Керівник мо

2.

Звіт учителів «Мої досягнення та творчі напрацювання»

Члени мо

3.

Панорама ідей. Складання перспективного плану роботи  методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2022-2023 навчальний рік

Члени мо

4.

Про порядок закінчення навчального року.

Заступник директора з НВР

5.

Аналіз результатів діагносту вальних робіт учнів 1-4 класів та ДПА учнів 4-х класів, їх участі у шкільних, Всеукраїнських та  Міжнародних конкурсах і інтернет-олімпіадах.

 

Заступник директора з НВР

 

Завдання   членам  методоб’єднання:

-         систематично працювати над вдосконаленням методичної роботи з питань

підвищення   професійної  майстерності;

-         продумати оформлення освітнього середовища на новий навчальний рік;

-         слідкувати за новинками методичної літератури;

-         займатися самоосвітою.

 


 

 

Немає коментарів:

Дописати коментар